Ahogyan arról korábban tájékoztatást adtunk, 2014. július 1-én hatályba lépett a veszélyes áru szállítási biztonsági tanácsadóról szóló 25/2014. (IV. 30.) NFM rendelet, mely több ponton is teendőket rótt a tanácsadót kinevezni köteles vállalkozásokra.
A rendelet értelmében ma lejár a tanácsadó újbóli bejelentésének határideje azon vállalkozások számára, melyek bár már korábban már elvégezték a tanácsadó bejelentését a Nemzeti Közlekedési Hatóság felé, azonban ezt nem a rendelet 3. §-a alapján (tehát valószínűleg 2014. június 30. előtt) tették.
Ezen kívül mától számon kérhető a rendelet két további előírása is:
3. § (3) A vállalkozás a kijelölt tanácsadója személyéről, annak megváltozásáról köteles
a) minden érintett munkavállalóját dokumentált módon értesíteni, valamint
b) a veszélyes áru szállításához kapcsolódó tevékenységével érintett üzleti partnereit az általa megválasztott módon (például a honlapján való közzététellel) tájékoztatni.
A számon kérhetőség alapja:
14. § (1) Az a vállalkozás, amelynek a tanácsadóját nem a 3. § előírásainak megfelelően jelölték ki, e rendelet hatálybalépését követő három hónapon belül köteles tanácsadóját e rendelet előírásai szerint kijelölni.
Függetlenül attól, hogy a rendelet nem tartalmaz részleteket azt illetően, hogy a vállalkozás hogyan igazolhatja az értesítések megtételét, a hatósági ellenőrzési gyakorlat ismeretében minden vállalkozás számára erősen javasolt az értesítés utólag is biztonságosan igazolható módját választani és az értesítést (vagy annak másolatát) eltárolni.